در اجرای سقف شیروانی، داشتن یک نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این موضوع بسیار مهم است. یکی از مهمترین عوامل ساختمان، طراحی معماری و طراحی سازه ساختمانهایی است که در مناطق بارانی آن واقع شده‌اند، جایی که تعداد قابل توجهی ویلا در این طبقه از ساختمانها قرار دارد. بام ویلا با توجه به اینکه طراحی و چیدمان یک ویلای شیب دار می‌تواند با دقت و دانش کامل انجام شود، از نظر معماری حساس است.

اجرای سقف شیروانی به نوع پوشش و نوع شیب بستگی دارد. داشتن یک نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این موضوع بسیار مهم است.

پرونده موجود توسط طراحان مجرب در زمینه طراحی معماری طراحی شده است. ستون و بستن قسمت بالای ستون‌ها به صورت فلزی یا بتنی مطابق نقشه و خرپایی با پروفیل‌های فلزی در هر ابعاد و پس از ساخت و نصب خرپایی، شروع به شلیک بر روی تیرهای اصلی در فاصله مورد نظر و بعد از آن می‌کنیم تکمیل جوشکاری کامل تیرها، کاشی‌ها نیز با پیچ‌های مخصوص گره خورده‌اند. شیب سقف شیبدار چقدر است؟ شیب سقف با حداقل شیب 20 درجه تا حداکثر 80 درجه چقدر است. پوشش سقف شیبدار به سقفی گفته می‌شود که دارای شیب باشد و شکلی چند ضلعی به ما می‌دهد. از دو طریق می‌توان سقف‌های شیب دار اجرا کرد. سقف‌هایی که از یک طرف یا هر دو طرف آن دارای یک شیب هستند نیز تعداد شیب‌هایی را که زیبایی بیشتری به ساختمان می‌بخشد، دو برابر می‌کند.

چگونه ساختمان خود را سبک سازس کنیم؟

یکی از راه‌های افزایش ایمنی ساختمان، روشنایی ساختمان است و یکی از مهمترین راه‌های روشنایی آن استفاده از سقف توپی اتاق زیر شیروانی است. در این مطالعه اثر کاهش وزن و با توجه به آن کاهش نیروی زمین لرزه با تعویض سقف‌های شیروانی به جای بلوک‌های سنگین لعاب انجام شده است. سقف‌های شیب دار معمولاً روی خرپاهای فلزی سبک قرار می‌گیرند و خرپاها می‌توانند از جنس فلز یا چوبی باشند. در اجرای خرپا سقف شیروانی، کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. همچنین می‌توانید طراحی سقف و شیب خانه خود را مورد تجدید نظر قرار دهید و به دنبال افراد متخصص و متخصص باشید.

مروری بر روش‌های اجرای سقف‌های شیبدار شیروانی

اجرای سقف شیروانی شیب دار در بسیاری از مناطق شهری و روستایی برای پوشش سقف ساختمانها به دلیل تنوع بسیار زیاد، نصب آسان، زمان اجرای کم، از دست دادن مواد کم، وزن کم، وزن کم، سازگاری با شرایط آب و هوایی برخی مناطق و ظاهر زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجرای سقف‌های شیروانی شیب دار به دلیل محبوبیت عمومی بسیار جذاب است و شناختن روش‌های اجرای آن بی فایده نیست.

انواع سقف شیب دار

سقف شیب دار سرد

سقف شیب دار گرم

در سقف‌های شیب دار از عایق حرارتی در ساختار آنها استفاده نمی‌شود. در نوع بام با شیب داغ خود، دارای پوشش حرارتی هستند. مزیت سقف شیب دار در محفظه سرد که در آن برف و باران زیاد است، کمک می‌کند تا آب باران و برف به راحتی از طریق لوله‌هایی به نام رودخانه‌ها عبور کند و دیگر نیازی به برف نیست.

 در مناطقی با آب و هوای بارانی، سقف شیب دار گزینه خوبی است

اقلیم‌های مورداستفاده از سقف‌های شیروانی؟

معمولاً در آب و هوای سرد و بارانی از سقف‌های شیروانی برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان استفاده می‌شود. در این نوع سقف‌ها، ساختار این سقف‌ها توسط ورق‌های رنگی گالوانیزه استفاده می‌شود. ساخت سقف‌های شیروانی دارای پله‌ها است. سقف شیروانی از ورق‌های گالوانیزه یا کاشی‌های مختلف با ریزوم خوب سینوسی و ریز ریز ساخته شده است.

 

مرجع:

https://weheartit.com/articles/346580584-steps-to-implement-a-gable-roof-in-homes