انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) ، که نماینده متخصصان بازاریابی است ، بازاریابی را “روند برنامه ریزی ، اجرای ، تجسم ، تبلیغ و توزیع ایده ها ، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلات با اهداف فردی و سازمانی” تعریف می کند.بازاریابی مؤثر ، مدیران را ملزم می کند تا بهم پیوسته این فعالیت ها از جمله فروش و ارتقاء و نحوه ترکیب آنها برای تهیه یک برنامه بازاریابی را تشخیص دهند. در بازاریابی ، مبادله یک مفهوم اصلی است. برای اینکه مبادله صورت بگیرد باید دو یا چند طرف وجود داشته باشد که چیزی با ارزش برای یکدیگر داشته باشند ، میل و توانایی دادن این چیز به طرف دیگر و راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر.بازاریابی فرآیند تبادل و توسعه روابط را با بررسی دقیق نیازها و خواسته های مشتریان ، توسعه محصول یا خدماتی که این نیازها را برآورده می کند ، تهیه آنها با قیمت مشخص و تهیه آنها از طریق یک مکان خاص یا کانال توزیع و تسهیل برنامه و ایجاد برنامه ای برای ترویج یا برقراری ارتباط برای ایجاد آگاهی و علاقه ، تسهیل می کند. شرکت های تحت نظارت بازار بر توسعه و پایداری روابط با مشتریان متمرکز شده اند. این موضوع باعث شده…

تاریخ انتشار مطلب : ژوئن 9, 2020

مشاهده مطلب در کانال