محیط شرکت با تعدادی متغیر مشخص می شود: رقابت ، پویایی ، آشفتگی ، پیچیدگی و تغییر. همه سازمان ها باید ظرفیت تحول خود و زمینه های خود را بطور مداوم و آگاهانه توسعه دهند. این زمینه ها شامل تغییر ساختار برای بهینه سازی کارآیی ، مهندسی مجدد عملیات کلیدی و ساده تر کارکردهایی است که می توانند منبع مزیت رقابتی را فراهم کنند. هدف سازگاری ، تجدید و از همه مهمتر زنده ماندن است. (مک لین ، 2006).برای رونق یک شرکت امروز ، استراتژیست ها باید راه هایی برای افزایش توانایی سازمان در خواندن و تعامل با صنعت و تغییرات بازار بیابند. آنها باید هدف خود را برای تقویت انعطاف پذیری استراتژیک شرکت با شناسایی اختلالات اولیه و سریعتر واکنش نشان دهند.
انعطاف پذیری یا انعطاف پذیری استراتژیک می تواند به عنوان توانایی یک سازمان در شناسایی تغییرات عمده در محیط های خارجی خود تعریف شود ، به سرعت منابع را در پاسخ به این تغییرات به مسیرهای تجاری جدید اختصاص دهد و در مواقعی که زمان توقف یا معکوس تعهدات منابع موجود است ، سریعاً منابع را به مسیرهای تجاری جدید اختصاص دهیم. تطبیقی بودن بدان معنی است که رهبران نباید به روشی کاملاً دقیق به جهان نگاه…
تاریخ انتشار مطلب : می 20, 2020